Jak vyplnit profil na LinkedIn

23.02.2024

Pečlivě vyplněný profil na sociální síti LinkedIn je důležitý jak pro uchazeče o práci, tak pro firmy. Připravili jsme pro vás článek, ve kterém zjistíte, jak se registrovat na LinkedIn s osobním i firemním profilem, k čemu portál slouží a co zde sdílet. 

Osobní LinkedIn profil

Profil na LinkedInu byste měli mít vždy v perfektním stavu. Nezáleží, zda se aktivně ucházíte o práci. Je vaší online profesní vizitkou a síť, kterou nyní vytvoříte se vám může hodit v budoucnu. Jde bez debat o největší sociální síť v profesním světě, a proto byste na ní neměli chybět.

Jak vyplnit profil na LinkedIn

Osobní profil na LinkedIn je v podstatě váš životopis. Má několik sekcí a vzhledem ke konkurenci, se kterou se v online světě potýkáte, je třeba si dát záležet na každé z nich.

  • Nadpis: Zaujměte prvními 120 znaky pod vaším jménem. Rozšiřte název profese například o specializaci.
  • Shrnutí: Odlište se od konkurence a nepiště jen zkušenosti, které mají samostatnou sekci. Vysvětlete, v čem přínosní a jedineční.
  • Zkušenosti: Nemusíte se držet úplného minima jako u běžného CV. Do zkušeností napište vše, co souvisí s budoucností, kterou si představujete.
  • Síť: Přidejte si do své LinkedIn sítě profesní kontakty, požádejte je o potvrzení vašich znalostí a zkušeností i o doporučení.
  • Aktivita: Přidávejte zajímavé příspěvky, sledujte svou síť a komentujte.
  • Klíčová slova: Na celém svém profilu používejte relevantní klíčová slova, díky kterým vás najde správná skupina uživatelů.
  • Fotografie: Podle oboru můžete být více či méně kreativní. Ideální je sáhnout po profesionálním portrétu. Nezapomeňte také na obrázek na pozadí.

Co dávat na LinkedIn

Na osobním i firemním profilu můžete psát příspěvky i články nebo sdílet zajímavé odkazy. Pomohou vám vybudovat reputaci a zviditelnit se v profesním světě. Co stojí za sdílení?

  • Krátké profesní tipy
  • Aktuality z vašeho oboru
  • Příspěvky na vašem blogu
  • Relevantní články, které vás zaujaly
  • Zmínky o vás nebo o vaší firmě v magazínech

Tip: Nevíte, co na své stránce sdílet? Komentujte alespoň příspěvky ostatních. Aktivitou u cizích příspěvků se zviditelníte stejně jako při vlastním sdílení obsahu.