Jak si vzít sick day a na co si dát pozor
Čerpat pracovní volno z důvodu nemoci není v dnešní době nic neobvyklého. Nejenže si potřebujete odpočinout a zotavit se z nemoci, ale také svojí nepřítomností chráníte své kolegy před čímkoli nakažlivým.
Sick days jsou firemním benefitem, který umožňuje vybrat si ročně několik dní volna, pokud se necítíte dobře, ale stačí vám jeden-dva dny na vyléčení nemoci a nepotřebujete navštěvovat lékaře či nastoupit na nemocenskou. Firmy tento benefit svým zaměstnancům nabízejí čím dál častěji. Jak ale o vaší nepřítomnosti informovat svého nadřízeného a kolegy?
Vždy nejprve komunikujte s vaším nadřízeným nebo manažerem a co nejdříve ho informujte o vašem problému a využití sick day.
Vždy je užitečné mít potvrzení od lékaře, ale vysoká teplota nebo pocit nevolnosti způsobem, který může být nakažlivý nebo vám brání v produktivitě, jsou dobrými důvody, proč si vzít den volna. Měli byste také uvést, jak dlouho očekáváte, že budete mimo dosah. Pokud jste navštívili lékaře, může vám doporučit, jak dlouho budete potřebovat na zotavení. Takovou informaci pak sdělte i kolegům a nadřízenému.
Pracoviště a jednotliví manažeři mohou mít různé zásady a očekávání ohledně toho, co byste měli dělat, když si vezmete den volna z důvodu nemoci. Zatímco někteří zaměstnavatelé vás mohou povzbuzovat k práci z domova, jiní vám doporučí, abyste si odpočinuli a zůstali celý den offline.
Pokud si nejste jisti a jste toho schopni, nabídněte práci z domova, pokud vám manažer neřekne jinak. Pokud nemůžete pracovat, neciťte se provinile, že jste si vzali den volna. Tímto způsobem se můžete soustředit na to, abyste byli zdraví a mohli se vrátit co nejdříve do práce.
Kromě psaní e-mailu pro svého nadřízeného a kolegy je také užitečné nastavit si automatickou odpověď v nepřítomnosti na váš e-mail a potenciálně na jakékoli pracovní telefonní číslo v hlasové schránce. Tato zpráva se tak dostane ke každému, kdo vám pošle e-mail nebo vám zavolá. Bude tedy počítat s tím, že vše vyřídíte, až se opět vrátíte do pracovního režimu. Pokud jste v kontaktu s klienty, můžete jen uvést, že jste mimo kancelář.